Supernatural

3kommentarer

 
Jag har en svaghet i livet förutom choklad. denna svagheten är TV-Serier. Jag kan inte ens räkna upp alla TV-Serier som jag har sett genom åren och hur många jag har sett mer än 1 gång. Just nu är jag extremt frälst på en serie, bara en. SUPERNATURAL!!
 
Om ni har sett den så vet ni vad jag menar. Man blir som besatt och, som min vän beskrev det, satt i trans av den här underbara serien. Jag gick länge och drog mig för att se den på grund av en anledning, jag är otroligt rädd för spöken och andar. Men sen började jag se några avsnitt och sen var det kört för mig, jag kunde inte sluta titta.
 
Den låter kanske inte så imponerande. Två bröder (Sam och Dean) som reser runt i USA och hjälper människor som bor i hemsökta hus eller några andra övernaturliga problem. De hittar oftast sina uppdrag från dagstidningar där de läser om onaturliga olyckor. Dem åker i Dean's gamla Chevrolet Impala '
 
http://cdon.se/film/supernatural_-_s%C3%A4song_1_(6_disc)-708532
 
Vad man upptäcker ganska snabbt i serien är att karaktärerna har fått så otroligt mycket känsla och framför allt smärta att projicera till oss som tittar. Jag kan inte ens komma ihåg hur många gånger jag har suttit och bölat som en 3 åring framför min datorskärm. Man blir så involverad i karaktärerna och deras liv, man kan knappt tro att det är möjligt. Så mycket motgångar och problem som dessa bröder få genomgå, man får ont i hjärtat.
 
Det skadar ju inte att dem är så snygga heller, pojkarna. För mig så är den starkaste känslan när man ser på serien är smärta och sorg. De jagar en specifik demon (som dödade deras mamma) under de första två säsongerna och det drar dem tillbaka till det förflutna. Sen slänger manus författarna in ett roligt avsnitt ibland så man viker sig dubbel för att man skrattar så mycket. Jag tänkte säga att det var bra balans i avsnitten men det är det verkligen inte, låt er inte luras. Man blir så involverad i deras kamp och bråk mellan varandra. Men det är värt det.. Serien är genialisk och alla borde verkligen se den.
 
I ordning: Sam (Jared padalecki), Dean (Jensen Ackles) Castiel (Misha Collins)
 
Sen kommer man till slutet av säsong 3 och man tror inte man klarar av att se mera. Kärleken som dessa bröder har för varandra, deras band, det är så rörande och det är så hemskt när de bråkar eller framför allt slits ifrån varandra. Men sen börjar säsong 4 och vi blir introducerade för en vändning i serien. En ny karaktär kommer in i serien (till höger i bilden) och serien blir ännu bättre. Castiel kommer in i brödernas värld och en mängd nya problem kommer deras väg. Men dem hittar även en oväntad vän och medkämpe i Castiel.
 
Dean får en ny vän i Castiel, en vän som han länge har behövt, kan många tittare säga. Många vill nog även kalla de mer än vänner, men jag ska försöka hålla mig till ämnet. Enligt mig så ger Castiel en ny sorts kämpar vilja till Dean, en vänskap och ett sammarbete som fungerar bra för dem. Dean hjälper Castiel att se bortom vad han är van vid och under resterande säsonger så sammansvetsas dem och guidar varandra. Castiel finns alltid där när Dean behöver hjälp eller vägledning.
 
Just det, glömde säga.. Castiel (Cas kallar de honom oftast) är en ängel!
 
 
Jag rekomenderar den här serien av hela mitt hjärta. Supernatural betyder så mycket för mig och är min absoluta favorit serie just nu. Jag har precis fått en nära vän att börja se den och det dröjde inte många avsnitt innan hon också var fast och trollbunden. Serien har den effekten på alla som ser den.
 
Se den nu! =) Ni kommer inte ångra er. Snygga killar, alla övernaturliga väsen som man kan tänka sig och massor av action. Men det bästa är och kommer alltid att vara deras brödraband och deras kommentarer och reaktioner till händelser. Helt underbart!! Så, gå och se den nu, gå gå!
 
http://cdon.se/film/supernatural%3a_seasons_1-7_(import)-21556942
cdon, cdon.com, supernatural, tv serie, tävling,

3 kommentarer

Hannah Radtke

12 Dec 2012 21:18

Hmm.. den verkar bra! Har rätt svårt för att bli fast vid någon serie, men när man väl blir sitter man framför datan flera timmar om.. haha. Vet du när denna serien typ spelades in? Är den ny eller så? :)

Hannah Radtke

13 Dec 2012 22:55

sv; Det var så lite så! :) Skall absolut ge den en chans sen när jag har tid för att kolla serier!

Svar: Det låter bra det =D Hoppas du gillar den, skriv gärna igen och säg vad du tycker sen. Själv ska jag börja kolla på Primeval nu, behöver en ny spännande serie. Hoppas du har det bra och trevlig helg på dig xx
Helena Nilsson

Anonym

21 Dec 2012 10:31

Missa inte chansen att synas i min blogg - http://www.nattstad.se/bexollila?id=5779137

Om inte, allt bra med dig annars :D ?

Svar: Haha det är lugnt, har inget behov av att marknadsföra min blogg. Jo det är bra med mig ^^ Själv?
Helena Nilsson

Kommentera

Publiceras ej