Framtidsplanering

0kommentarer

Idag på Pomona har vi pratat om vikten att lägga upp delmål och inte bara fokusera på det stora slutmålet. Då kan det kännas för lång borta och ouppnåligt. Det är alltid bättre at ta det i små steg och sakta ta sig till målet. Varje delmål ska kännas realistiskt och uppnåligt relativt snabbt och sen kan man ta nästa mål. Så nu under nästa vecka ska vi skriva individuella handlingsplaner så att vi är redo att klara oss utan Pomona sen.
 
Den sista Januari så är det slut här för mig. Då är tanken just nu att jag ska gå tillbaka till min handläggare på Arbetsförmedlingen, prata med honom och börja ta mig mot mitt mål. Den 15e Januari kan jag anmäla mig till Högskoleprovet och sen blir det massa ansökningar till Socionomprogrammet. Jag tror faktiskt att jag tänker söka i hela landet och se vart jag hamnar. Vill verkligen börja nu till hösten.
 
Sen hade jag behövt jobba lite under våren också men får se hur det går med det. Får ordna till min CV och fixa ett personligt brev här nästa vecka så att jag kan hålla på med det också i Februari. Nu känns det ändå som att jag har en klar plan för hur detta året ska se ut och om allt går som jag vill så kommer jag vara den gladaste människan i världen. Jag har till och med kollat på jobb som Kurator nu och det finns riktigt många. Kommer bli jättebra sen när utbildningen är klar.
 
Jag tror inte någon riktigt förstår hur mycket jag vill det här. Det är det enda jag tänker på och fokuserar på just nu och min vilja är enormt stor. Jag vill, med hela mitt hjärta, jobba som Kurator i grundskolan och hjälpa barn som har det svårt och jobbigt. Det är verkligen något jag kan göra som känns meningsfullt och otroligt givande. Jag måste få göra detta för jag tror att jag kommer bli en riktigt bra Kurator. Ni kommer få se =)
 
Men nu får jag nog allt göra lite nytta. Ska ta en titt på mitt CV och kolla lite på vad det finns för jobb som man kan söka utan utbildning och erfarenhet. Jag ska hålla mig så lång borta från vården som det bara går. Nu vet jag vad jag vill och jag SKA få det att bli så. Nu ska 2013 bli ett riktigt bra år!
2013, arbetsförmedlingen, framtiden, framtidsplanering, handlingsplan, högskola, högskoleprovet, jobb, mitt 2013, planering, pomona, socionom, socionomexamen, utbildning,

Kommentera

Publiceras ej