Träning sägs vara bra

0kommentarer

Förra veckan när jag precis hade fått mina pengar så blev jag medlem på ett gym igen. Mitt första gym var Friskis & Svettis för ett bra tag sedan, sen blev jag medlem i Sportlife när jag var student och det var billigt. Men nu blev jag medlem hos Fitness 24 seven för det var det billigaste och dem har ingen bindnings tid.
 
Nu låter det som att jag är super vältränad och värsta gym veteranen men så är tyvärr inte fallet. Jag har aldrig riktigt kommit in i en bra gym rutin och aldrig tränat regelbundet. Det går bra i början men jag blir snabbt uttråkad och träningen avtar sakta. Sen dras det bara pengar från mig som jag inte gör nåt för. Jättetråkigt.
 
Men det känns annorlunda nu, om jag vågar säga så än. Har bara tränat några få gånger med en vän som har samma gym. Men jag har kämpat som aldrig förr och faktiskt tyckt att det har varit roligt. Det är det som alltid brister för mig, jag tycker aldrig att det har varit roligt att gå till gymmet. Men nu känns det riktigt bra. Imorgon ska jag träna efter Pomona och jag ser riktigt fram emot det =)
 
Känns härligt att längta till gymmet för det är något som jag aldrig känns innan i hela mitt liv. Jag älskade att dansa när jag gick i det men jag har aldrig längtat till en tripp på gymmet. Har till och med investerat i nya, fina gymkläder och jag har faktiskt ordentliga skor. Så nu ska här tränas som aldrig förr och det känns så kul.
 
Men idag blir det inget för mig tyvärr. Jag var helt slutkörd imorse och var så trött. Jag hade tänkt träna på morgonen eftersom jag började 13 idag men jag kom inte ur sängen förrens 10. Men efter Pomona ska jag hem till mamma och massera henne för en hundring så det blir ju lite aktivitet. Jag gillar att röra på mig.
 
Men nu ska jag försöka vara lite produktiv under resten av eftermiddagen. Kanske få gjort något personligt brev. Men jag hoppas alla har en riktigt bra dag och vecka för den delen. Hörs snart igen <3
fitness 24seven, gym, gymma, mamma, massage, roligt, träna, träning, trött,

Kommentera

Publiceras ej