Framtiden artar sig

1kommentarer

Har spenderat min morgon med att göra lite efterforskning på utbildningar och framtiden och det känns som att det artar sig lite. Det är inget jag ska göra nu till våren men till hösten så ska jag söka mig till Socionom utbildningar runt om i landet. Nu har jag hittat mitt kall och det känns underbart bra.
 
Jag har även kollat mina behörigheter och jag behöver faktiskt inte läsa upp ett enda ämne. Det är bara att söka och det gjorde mig jätteglad. Så nu ska jag bara lägga in betygen från Undersköterska utbildningen så känns det som att allting börjar ordna till sig.
 
Jag har även tänkt att fixa högskoleprovet iår så det ska jag anmäla mig till när det är dags i Januari. Ska vara otroligt förberedd och se till att göra mitt bästa. Det kan ju knappast skada mina chanser att komma in på utbildningen.
 
Fick gjort mycket såhär på morgon kvisten ^^
 
Nu känner jag mig jätteglad. Har fått ordning på mycket och jag är riktigt inställd nu på att jag SKA komma in på den här utbildningen. Nu vill jag bara jobba lite under våren men det löser sig nog =)
 
Men nu är det dags att ha lite samling på Pomona. Ville bara uppdatera er om mina framtidsplaner och mitt glada humör. Hoppas att alla har en riktigt bra start på veckan så ska jag skriva snart igen. Ta hand om er ute i vinterkylan och håll er på benen <3
betyg, framtiden, högskola, högskoleprovet, skola, socionom, socionomexamen, utbildning,

1 kommentarer

Helen Ebers

18 Dec 2012 12:12

Skönt att du vet vad du vill! Ett litet tips bara när det gäller just socionomyrket. Det jag har förstått från andra som läst är att det är för många med det yrket och att jobben inte växer på träd. Kolla med arbetsförmedlingen hur de tror de närmaste 5-10 åren kommer att se ut. Dumt att läsa en såpass lång och tuff utbildning och sedan inte få jobb. Har en i min klass som fick börja läsa direkt efter att hon blev färdig för att jobben inte finns. Så gör en extra koll:) Kram Helen

Svar: Tack så mycket för varningen. Jag har gjort lite efterforskning i detta nu och just det yrket jag har tänkt på ser faktiskt väldigt ljust ut =D Det var bra att du sa så jag kollade det. Tittade 10 år fram och det såg konstant ljust ut =)
Helena Nilsson

Kommentera

Publiceras ej