Haft fullt upp

0kommentarer

Ok nu ljög jag allt, har ju faktiskt suttit mycket hemma också. Men jag har hållt mig väldigt sysselsatt på senaste. När jag suttit hemma framför datorn så har jag mest fokuserat på att skriva, lite nya projekt och göra efterforskning på lite framtidsplaner. Så bloggen har fått komma sist.
 
Men nu sitter jag här på Pomona igen med datorn och tänkte passa på att blogga innan jag slänger mig in i mina skrivprojekt. Jag har fått den stora äran att skriva ett manus till en vän i England som ska spela in en film. Hon har gett mig handlingen men hon har svårt att skriva ihop det och komma på mellanhandlingar. Känns jätteroligt. Sen jag har också fått en förfrågan om en novell som jag ska skriva till en tjej =) Det känna jättekul. Hoppas att jag i alla fall kan komma en bra bit på vägen idag.
 
Vi har eget arbete idag på Pomona, hela dagen faktiskt. Så jag kan sitta med min laptop hela dagen. Ni förstår inte hur glad jag blir över detta!! Det är en perfekt dag för mig.
 
Jag ville även skriva lite om måndagen; Vi var nämligen på två studiebesök på eftermiddagen och det var hur intressant som helst. Vi var på Metro och blev visade runt av högsta hönset och jag var helt lyrisk. Det var så kul att se dem anställda sitta och skriva artiklar och planera tidningen, det var en dröm. Bästa studie besöket någonsin för mig och det gav mig väldigt mycket. Så måndagen var en bra dag.
 
Ja, det får räcka med en liten uppdatering idag. Jag brukar vilja skriva om något men det här får räcka för denna gången. Det var ett tag sen nu, nästa gång blir det ett lite mer intressant inlägg. Hoppas alla har det bra så ska jag försöka skriva imorgon igen <3
manus, pomona, projekt, skriva, vänner,

Kommentera

Publiceras ej