Jul ska firas med familj

0kommentarer

För mig så handlar julen om släkt och familj. Mys med mat och mycket prat, det associerar jag julen med. Min familj och jag åker för det mesta ner till hela släkten ungefär 2 timmar neråt i landet, förra året var vi hemma och jag jobbade. Året innan tror jag vi var hos storebror men jag kommer inte ihåg.

Men i år blir det att träffa allihopa! Vi ska först till storebror med familj nu. Ska bli underbart att träffa lilla brorsdottern igen.

Det känns inte riktigt som jul när vi bara är hemma. Julen ska vara så mycket släkt och familj som man kan träffa, mat i mängder, tända ljus och massor av mys. Det blir inget riktigt firande när vi inte åker neråt.

Sitter just nu i bilen och det är riktigt vitt ute, har snöat hela natten så vi var lite oroliga att det inte skulle gå att köra. Men nu är vi på väg så vi klarade oss. Bilen rullar och allt är med.

Jag hoppas alla har en riktigt god jul så ska jag sluta skriva och lyssna på musik istället. Hoppas alla har chans att träffa sina familjer. Ta hand om er och ta vara på varandra <3

familj, jul, mat, mys, mysigt, släkt,

Kommentera

Publiceras ej