Trip till Ullared

0kommentarer

Igår blev det en mysig trip till Ullared med mamma och pappa. Dem hämtade mig alldeles för tidigt men det var ju Ullared så det var inte riktigt så svårt att gå upp när det väl var dags. Man gör det mesta för att komma med till Ullared, det är verkligen inte ofta man tar sig dit.
 
Vi hade tur igår också, det var nämligen svinkallt ute och inte så mycket folk som hade orkat ta sig det. Var nog smart att ta det på en Söndag också. Vi behövde inte stå i kö varken in eller ut sen. Helt underbart! Jag skulle önskat att jag hade haft tillgång till mer pengar just nu men mamma och pappa var så himla snälla så jag fick låna lite. Behövde få hem lite hushålls grejer och några roliga saker fick det allt bli. Man kan ju inte låta bli när man är där, i alla fall inte jag.
 
Jag fick även köpt alla julklappar och det var så skönt att få det gjort. Nu är allting fixat förutom en liten grej till som behöver köpas men det blir lätt fixat. Dem största och viktigaste sakerna är klara i alla fall! Så underbart. Började få lite panik för hur jag skulle klara julen, rent ekonomiskt men nu gick det bra, tack vare den årliga trippen till Ullared som jag kunde följa med på.
 
Köpte även trasselfria hörlurar, lite smink och en underbar och varm jacka till mig själv. Saker som jag inte behövde men verkligen verkligen ville ha. Jacka kostade 49 kronor! Jag får visa den när jag kommer hem idag så att ni får se. Jag älskar den verkligen! Köpte även en mössa som är hur mysig och varm som helst. Den bara måste ni se, har letat efter en exakt sån så jag blev så glad. Jag får se till att visa alla mina saker!.. Förutom julklapparna då. Sån tur ska ni inte få minsann =P
 
Det var en riktigt bra dag igår. Jag hade det så mysigt med föräldrarna och det blev båda varmchoklad och lunch till mig. Gratis och allt.. Så när pengarna rullar in någon gång nästa vecka så ska jag glatt betala föräldrarna för allt dem la ut för. Det börjar arta sig och julen känns mer lockande än någonsin.
billigt, gekås, handla, jacka, jul, julklappar, mössa, shopping, ullared,

Kommentera

Publiceras ej