Svårt med ekonomi

1kommentarer

Jag har en ganska stor hatkärlek till pengar. Visst man kan inte göra mycket utan pengar och man behöver mat och allt.. men jag har alltid haft problem med min ekonomi och att hålla koll på mina pengar. Det har vart väldigt svårt för mig och alltid ställt till med problem och oro.
 
Jag tycker inte om själva konceptet att pengar ska styra ens liv, om du säger att dem inte gör det så ljuger du. Visst jag kan göra mycket utan pengar och det viktigaste i livet är gratis.. men hur ska man kunna gå på bio med sina vänner eller gå ut och äta på födelsedagar eller åka bort med familjen om man inte har en enda krona.
 
Jag har jobbat en del men det har alltid varit timmar och det har alltid varit dåligt betalt. Jag har alltid fått vända på varenda krona och låna pengar av alla jag känner. Jag HATAR att låna pengar mer än någon kan förstå, jag vill klara mig själv. Men jag har nästan alltid fått leva på CSN pengar, A-Kassa eller Försäkringskassan och då är det ju bara räkningar och mat som gäller. Det har varit så för mig så mycket så jag vet knappt hur det är att kunna slappna av med pengar.
 
Jag har fått ett antal löner i min tid, visst, men som sagt så har det nästan alltid varit timmar och inte mycket mer pengar än jag får nu. Det är tungt att alltid räkna varenda krona man spenderar och ha en ständig oro att man måste låna från föräldrarna denna månaden också eller att jag kommer få gå hemma utan mat. Det har hänt.
 
Jag hoppas att denna månaden kommer gå bättre, mina föräldrar ska hjälpa mig och jag har redan betalat alla mina räkningar. Jag måste få lite kontroll på min ekonomi och ha mer kontanter. Det är alldeles för lätt att gå och dra kortet hela tiden och sen är det slut. Inte roligt.. Nu får det bli skärpning på mig.
 
Imorgon ska jag hem till mamma och pappa, så ska vi titta på mina räkningar och mina få autogiro. Sen ska jag ta ut så att jag klarar mig ett tag så ska dem hålla mitt kort som gisslan ett tag. Detta är mitt val och dem har gått med på att hjälpa mig med detta. Det är dags att ta ansvar och klara av detta.
 
Önska mig lycka till =) Jag får hålla er uppdaterade på hur det går för mig. Nu ska jag faktiskt ta en kort tupplur innan jag städar lite. Jag har lite Cola abstinens huvudvärk.. vilket är bra på ett sett för jag har inte fuskat.. men det är fortfarande jobbigt. Hoppas alla har det bra <3
a-kassa, ansvar, csn, ekonomi, försäkringskassan, hatkärlek, jobb, låna, oro, pengar,

1 kommentarer

Filippa

04 Feb 2013 21:54

Bra sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :D.

Kommentera

Publiceras ej