Det är inte alltid lätt

0kommentarer

Nu var det ett tag sen jag faktiskt skrev på min bok och jag skäms lite över det. Den har hamnat lite på efterkälken nu för jag har varit så fokuserad på en realistisk framtid och planering till det. Jag har gjort lite efterforskning på utbildningar och tagit mig den långa vägen fram till att veta vad jag faktiskt vill göra.
 
Men jag tänker aldrig överge mitt skrivande. Jag skriver fortfarande mina '750words' om dagen så mycket jag hinner och har precis kommit på en ny novell som jag ska skriva. Skrev första utkastet idag på 750words och är riktigt pepp på att utveckla den och gå vidare med den. Kommer nog bli riktigt bra. Kommer aldrig tappa mitt skrivande, det är mitt utlopp för allt jag känner och är otroligt viktigt. Men ibland får det komma på efterkälken.
 
Det värsta som finns när man är skribent är att känna sig blockerad och just nu så har jag en roman liknande berättelse med flera kapitell som jag uppdaterar på min hemsida när jag kan. Den har redan 10 kapitell och många kommentarer men uppdateringarna blir ganska långt isär just nu. Den har inte varit min högsta prioritet på ett tag nu men jag uppdaterade härom dagen och det kändes skönt. Jag har inte tappat den i alla fall.
 
Det är inte alltid lätt att hålla inspirationen för något man hållit på med under en så lång tid. Men jag försöker och framförallt så försöker jag att inte stressa ihjäl mig just nu över alla saker som jag inte hinner. Min realistiska framtid måste få komma först just nu även fast jag bara vill skriva.
 
Men jag har lovat mig själv att lägga mer tid på mitt skrivande detta året och inte bara läsa och surfa på nätet. Jag vill komma igång ordentligt med min bok och jag hade även velat gå någon kort skrivkurs. Jag får helt enkelt kolla upp det och fortsätta ha mitt skrivande bredvid min realistiska framtidsplan. Den betyder för mycket för mig så jag vill inte alls lägga den helt åt sidan. Den får bara komma i andra hand ibland.
 
Men nu är dagen på Pomona snart slut så jag ska äta lite och sen blir det en tripp till gymmet med min vän och självutnämnda tränare en stund innan det bär av hemåt. Ska bli härligt att komma igång med träningen igen men det får bli ett inlägg någon annan dag. Hoppas alla haft en bra vecka än så länge!
750 ord, 750words, andra hand, framtiden, framtidsplanering, författare, skribent, skriv blockering, skriva, skrivkramp,

Kommentera

Publiceras ej