Kollektiv trafik i all ära..

0kommentarer

Men vi måste alla erkänna att det har blivit sämre sen dem införde trängselskatten. Jag trodde verkligen inte att det skulle påverka mitt liv på något sätt men jag kunde inte haft mer fel. Sen början av året så har det varit stopp från Gamlestaden till Angered Centrum mer än 4 gånger. Det har aldrig varit så ofta eller länge, nu får dem faktiskt ta och skärpa sig. Det är ju något som inte fungerar så dem får se till att fixa det.
 
Jag har inte kommit i tid till Pomona på hela 2013, det är alltid sena vagnar överallt och jag börjar bli riktigt trött på det. Förra veckan var det till och med stopp från Korsvägen till Mölndal men när det inte är stopp så är det alltid någon vagn som är försenad eller inte kommer alls. Börjar bli så himla trött på detta.
 
Jag behöver åka tidigare för jag vet hur det är men kommer ändå alltid sent nu för tiden. Sen när vagnen eller bussen väl kommer så är det proppfull till bristningsgräns. Kommer inte ihåg senaste gången jag fick sitta på vägen till Pomona eller på vägen hem. Om dem nu märker att det är fler personer som åker kollektivt (vilket var själva poängen med trängselskatten) så får dem faktiskt lägga in fler turer med alla vagnar och bussar. Annars fungerar det inte alls.
 
Jag är lite sur och grinig idag så jag vet att jag överreagerar, men det här är ändå något som jag har stört mig på under hela månaden. Det är alltid trångt med folk och sena vagnar varje dag. Är det detta dem menade med trängselskatt? Att det skulle bli trångt och kaos artat på kollektivtrafiken efter detta hade införts. Jag är inte glad över den här ändringen.
 
Ok nu får jag se till att vara lite produktiv när vi ändå har eget arbete här på Pomona, ville bara skriva ut min frustration, haha. Det hjälper alltid lite. Jag hoppas alla har en bra Tisdag, själv är jag super trött men jag ska nog klara dagen ändå. Får se hur det går att komma hem idag med vagnarna nu när jag inte ska träna <3
kollektivtrafik, trängselskatt,

Kommentera

Publiceras ej