Första inlägget / Pomona

0kommentarer

Hallå allihopa!
 
Nu blev det en blogg igen. Det var ett tag sen nu men jag känner att med tanke på vad jag vill göra i framtiden. Så det passar väldigt bra nu. Men det får nog bli en lite annorlunda blogg den här gången. Inte lägga upp bilder 10 gånger om dan och sånt =P
 
Jag tänkte det blir perfekt att samla allting här, allt jag skriver, allt jag tänker, allt jag tycker =)
 
Just nu är jag på Pomona, ett företag nära Mölndal som jobbar ihop med arbetsförmedlingen. Dem är kanon verkligen och jag trivs som fisken i vattnet. Det är många av mina vänner som undrar vad det är förnågot och vad vi gör så jag tänkte jag skulle förklara det.
 
Det är ju såhär att jag har jobbat mycket med något som jag inte trivs med. Jag vill komma bort från det och Pomona fungerar som en nystart. Vi jobbar mycket med våra intressen och vad vi brinner för, vad vi verkligen vill göra helt enkelt. Så hittar vid en bra väg för att nå det eller något i närheten av det.
Så just nu jobbar jag på min bok, mina noveller och att skapa en portfolio för publiceringshus och mentorer. Sen har jag också tittat på utbildningar inom Information och litteratur. Så det går framåt =)
 
Jag vill verkligen komma bort från vården och allt som har med det att göra. Har helt ärligt inte mått så himla bra på dem jobben och det har inte varit bra för mig. Vill inte ens tänka på det..
 
Men nu känns det som att jag har hittat en bra väg och jag har Pomona att tacka för det. Dem har guidat mig, uppmuntrat mig och jobbat på min självkänsla. jag kan se klart nu och det känns helt underbart. Livet faller på plats.
 
Bättre sent än aldrig!!
 
Nu är det strax dags för lunch här på Pomona så jag ska säga hejdå för den här gången. Men jag skriver säkert imorgon igen. Hoppas alla har det bra och att alla har ett leende på läpparna <3

Kommentera

Publiceras ej